Z pohľadu záujemcu o informácie vzniká takýto problém:
Na internete existuje široká škála informácií aj dezinformácií. Pri každodennej práci v opravovniach však nie je dostatok personálu ani času na vyhľadávanie informácií vo všetkých prípadoch. V bežnom dielenskom živote ľudia pred nástupom do práce len zriedka hľadajú relevantné informácie. Skôr až vtedy, keď sa mechanik už nikam nevie pohnúť a stojí pred problémom. Ich hľadanie potom musí priniesť výsledok rýchlo a často sa končí nekvalifikovane. Dostupnosť k dielenským príručkám nie je jednoduchá a nie je to ani jediná ich komplikácia. Okrem toho, že sú spoplatnené, sú aj v mnohých prípadoch distribuované v cudzojazyčnej úprave. U nás je OBSAH dielenských informácií vyšpecifikovaný a zhodný s obsahom výrobcu danej značky a mechanik sa povedzme z vrchného obrázka rýchlo dozvie výrobcom určené rozmery, vzdialenosti rezu napojenia nových panelov bočníc na karosériu automobilu.
Význam týchto presných DIELENSKÝCH POSTUPOV podstatne vzrástol zákonom č. 455/2021 Z. z., ktorý nadobudol účinnosť 31. 12. 2021 a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke. Povinnosť má aj malý autoservis, aj keď má len jednu MECHANICKÚ dielňu a jedného mechanika. Opravy po nehode sa týkajú 5 bezpečnostných prvkov, ktoré sa dajú rozdeliť takto: MECHANICKÉ OPRAVY – podvozok, brzdy, riadenie a KLAMPIARSKE OPRAVY – deformačné zóny karosérie a systémy airbagov. Opravy po nehode od tohto dátumu musia byť striktne podľa pokynov z dielenskej príručky a bude to nevyhnutným predpokladom pre obnovenie technickej spôsobilosti opravovaného vozidla a pre jeho následnú kontrolu na stanici STK po jeho oprave. Taktiež je nutnosť na STK doniesť doklad
– [potvrdenie o oprave], ktoré má servis povinnosť vystaviť.
Preto Zväz autoservisov SR aj v tejto časti problematiky dobudováva rozsiahly informačný servis – eKNIŽNICU tak, aby opravovne získavali informácie samoobslužne, čo najrýchlejšie a najpresnejšie 24 h/365 dní. SAMOOBSLUŽNE je prístupných niekoľko automobilových značiek, ostatné pripravujeme formou individuálnej podpory.